Kaupan ehdot

TOIMITUSEHDOT

YLEISTÄ VERKKOKAUPAN YLLÄPITÄJÄSTÄ

Verkkokaupan toiminnasta vastaa Extreme AV Oy / IDEAALI Tec, y-tunnus 1092740-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

TILAAMINEN

Tuotteiden tilaus voidaan tehdä verkkokauppamme ostoskorin lisäksi sähköpostitse lähettämällä tilaus osoitteeseen info@ideaali.fi ja kirjoittamalla otsikkokenttään “tilaus”. Mikäli kaipaat lisätietoja tai opastusta verkkokauppamme käytössä voit ottaa meihin yhteyttä myös puhelimitse: 050 434 4512. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Toimitamme lähetykset pääsääntöisesti postin välityksellä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Yli 100€ tulokset toimitetaan ilman toimituskuluja.

MAKSAMINEN

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Payments Oy (entinen Bambora PayForm), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visman verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki  kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta tästä.

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: S-Pankki, Sampopankki, Nordea, Osuuspankki, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa Electron, Visa, Mastercard, Jousto ja Klarna. Maksaminen tapahtuu Visma Pay  palvelun kautta, Maksamiseen siirrytään Visman verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla kauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna, jolloin saatte laskun sähköpostiinne. Tietyissä tapauksissa voimme toimittaa tuotteita myös bussiennakolla.

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30-3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää https://www.jousto.com.

 

TOIMITUSAIKA

Lähetämme tuotteita arkipäivisin lähtevin kuljetuksin. Verkkokaupassa maksettaessa suoritus näkyy meillä välittömästi. Ennakkolaskulla tehdyn maksusuorituksen näkyminen tilillämme vie pankkiyhteyksistä riippuen 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. Mikäli toimitusaika venyy todennäköisesti pidemmäksi kuin sivuillamme ilmoitettu toimitusaika, ilmoitamme siitä asiakkaalle.

TOIMITUSTAPA JA TOIMITUSKULUT

IDEAALI Tec ei erikseen laskuta pakkaus- tai käsittelykuluja, vain rahdin osuuden. Näet toimituskulut valittuasi ostoskorin. Emme vakiona toimita pakettien seurantakoodia asiakkaalle vaan saatte automaattisen tekstiviestin kun paketti on noudettavissa määräasemalta, jos kuitenkin haluat saada seurantakoodin heti lähetysvaiheessa voit pyytää tätä erikseen.

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

OTA AINA YHTEYS IDEAALI Tec:iin ENNEN PALAUTUKSEN SUORITTAMISTA! Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • ostokuitti

HUOMIOITA:

  • Asiakkaan vapaaehtoisesti valitsemia maksullisia lisäpalveluita emme korvaa, vaan veloitamme ne asiakkaalta (esim: matkahuollon jakopaketti ja Klarnan laskupalvelu, osamaksupalvelut jne.)
  • Palautettava tuote ja sen alkuperäinen paketti on oltava virheettömiä
  • Palautusoikeutta ei koske mittatilaustuotteita eikä isommasta määrästä myytäviä tuotteita kuten metritavarana myytävät kaiutinkaapelit, verhoilumateriaalit,  jne jne.
  • Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita
  • Palautusoikeus ei koske yrityksiä, eikä myymälästämme noudettuja tuotteita (myymälästä noudetut tuotteet tulee palauttaa myymälään)

Palautusosoite: IDEAALI Tec, Asiakaspalautukset, Santaradantie 10, 01380 Vantaa. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Tuotteet tulee palauttaa Matkahuollon toimipisteestä varoen käsiteltävänä pakettina. 

PALAUTUKSET 13.6.2014 JÄLKEEN

Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksesta 14vrk sisällä paketin vastaanottamisesta. Palautus on tehtävä 14vrk sisällä peruutusilmoituksesta. 13.6.2014 voimaan astuvan/astuneen kuluttajasuojalain pykälän mukaan asiakas vastaa tavaroiden palauttamiskuluista. IDEAALI Tec ei tämänkään jälkeen nouda paketteja esimerkiksi Postikonttorista vaan palautukset on tehtävä Postin jakopakettina tai mieluiten Matkahuollon varoen käsiteltävinä paketteina jotka meille joka tapauksessa jaetaan perille. Tämä on myös asiakkaalle edullisin tapa. IDEAALI Tec ei kustanna uusia pakkausmateriaaleja (pahvilaatikot, rahtipussit tms.). Ylläoleva on voimassa kaikissa tilauksissa ellei toisin ole erikseen sovittu. Tuotteet tulee palauttaa hyvin pakattuna, mikäli tuote on pakattu erilliseen suojapakettiin, tulee myös se palauttaa suojapaketissa, jotta alkuperäinen myyntipakkaus säilyy siistinä. Asiakas saa ottaa tuotteen käyttöön kokeillakseen, mutta myyjä ei ole arvonalenemisen johdosta edellytetty hyvittämään koko maksettua summaa. Yleisin hyvitys maksetusta osuudesta on noin 50-80% maksetusta summasta eli hinta jolla voimme myydä asiakaspalautuksena tulleen laitteen seuraavalle kuluttajalle.

TAKUUHUOLLOT JA TAKUUVAIHDOT

OTA AINA YHTEYS MEIHIN ENNEN TUOTTEEN HUOLTOON TAI TAKUUVAIHTOON LÄHETTÄMISTÄ! Tuotteiden takuu riippuu tuotteesta, takuuajasta saat lisätietoa myynnistämme. Kaikilla uusilla tuotteilla on vähintään 1v takuu. Pyydä aina ohjeet huoltoon tai takuuvaihtoon lähettämiselle. Pakkaa tuote huolellisesti ja lähetä se ohjeiden mukaan Matkahuollon toimipisteestä. Kaikissa takuuvaihto ja huoltotapauksissa paketissa tulee olla:

  • Asiakkaan yhteystiedot (löytyy kuitista)
  • Ostokuitti
  • Vikakuvaus (ei riitä että “rikki” tai “ei toimi”)
  • Mahdollisesti muut pyydetyt dokumentit

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä osoitteeseen info@ideaali.fi tai soittamalla numeroon 050 434 4512. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 vuorokauden aikana tuotteen saapumisen jälkeen. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio käytettävään kuljetusyhtiöön (matkahuolto).

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. IDEAALI Tec ei vastaa asiakkaan väärin valitsemista tuotteista tai tuoteyhdistelmistä jotka ovat yhteensopimattomia. Pyydämme asiakasta epäselvissä tapauksissa olemaan yhteydessä myyntiimme ennen kauppatapahtumaa, ja ohjeistamme asiakasta oikean tuotteen valinnassa. IDEAALI Tec käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. IDEAALI Tec sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle. IDEAALI Tec ei vastaa verkkokaupassa olevista hinnoitteluvirheistä tms ja IDEAALI Tec:lla on aina mahdollisuus purkaa kauppa hinnoitteluvirheen tai muun vahingosta johtuneen tapauksen vuoksi.

Ideaali